גפני: "התקציב יועבר באופן שיוויוני, אבדוק שלא עושים משחקים"

    שלמה בן יוסף | צילום: אלי קובין 1 Comment on גפני: "התקציב יועבר באופן שיוויוני, אבדוק שלא עושים משחקים"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר וועדת הכספים הנכנס ח"כ משה גפני שוחח הערב עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי ואמר כי הוא חושב שלקואליציה עם אינטרנס משותף יש סיכוי להחזיק מעמד כמה זמן שרוצים. "לאף אחד אין סיבה ללכת אלא אם כן יהיה דבר דרסטי. בניגוד לקואליציה הקודמת שלא היה קשר עראי בין השותפים ומה שחיבר אותם לא היו ענייניים. לכולם היה ברור שלא יחזיק מעמד, אך הפעם זו קואליציה טבעית והומוגונית".

    הוא נשאל על יחסיו עם ראש הממשלה ואמר כי היחסים טובים. "היו לי אתו יחסים טובים גם בשעות משבר" כזכור למריבה הפנימית ביהדות התרה סביב פגישת נתניהו וגפני "סברתי שאין גט כריתות מערכת פוליטית, מחד רתחתי עליו מזעם, הוא בגד בנו. מאידך, ידעתי שבמפה הפוליטית לא מתחתנים עם אף אחד ואין ביננו קשר ברוב הדברים, אלא שצריך לבחור בין רע יותר לרע פחות. לא שללנו ללכת עם הרצוג ועדיין אפשר להרחיב אתו את הקואליציה. יאמר לשבחו שבשום שלב הוא לא דיבר עלינו וצריך לציין את זה".

    ולפיד?
    בנוגע ללפיד הייתי אומר שבשום מקרה לא נשב עמו, אבל מכיון ובפוליטיקה אין כזה דבר שום מקרה. אם יחזור בתשובה נשאל את גדולי ישראל מה לעשות.

    "לפיד כיבה את מנוע הצמיחה של הדיור. כשהוא שהתחיל עם הסיפור של מעמ 0 הפסיקו לבנות. מפעלים נסגרו בזה אחר זה והוא לא הביא מנוע צמיחה בתמורה. אני הייתי יו"ר וועדת כספים ולא היה אפילו מפעל אחד שנסגר, עשיתי פעילות שיביא צמיחה, אמנם לא הוזלתי את מחירי הדירות אבל הגברנו צמיחה, האבטלה ירדה, ודירוג האשראי עלה.

    יש סיכוי לפתור את משבר הדיור?
    בוא נעשה סדר. בנק ישראל לא מעונין בהוזלה פתאומית של הדירות. זה יכול לגרום לקריסה בבנקים ובמשק למרות שלדעתי אין להם מה לחשוש מזה. אני חייב לציין שהפעם זה נראה יותר רציני. ראש הממשלה ושר אוצר מאוד מכוונים על זה וכולם הפנימו שמדובר בכישלון קולוסלי שזוג צער לא יכול לרכוש דירה בארץ. זה דבר שיכול לרסק את החברה ויגדיל את פערי המעמדות. הולכים לפתרונות אבל ברור שזה לא פתרון אינסטט.

    והפתרון?
    המדינה חיית להוציא דירות ומגרשים במחירים נמוכים או אפסיים לבנות מסיבי שיענה על הביקוש. אם אתה שואל אותי אם לחכות ולא לקנות אין תשובה לשאלה הזו.

    כמה סלומיאנסקי צריך לחשוש ממך?
    אני לא הולך להחזיר לאף אחד, אפעל באופן ענייני כדרכי, בכל דבר ידון בצורה שיוויונית. למי שמגיע מגיע, אם ירצו להעביר כסף שלא מגיע לאנשים ויש בזה העדפה על פני ציבור אחד זה לא יעבור. אני אבדוק שלא מעגלים פינות.

    פרוש מדווח על מערכת יחסים תקינה עם בנט. אני מרוצה שאיילת שקד שרת משפטים ולא ציפי לבני כי עמדותיה בנושא בית משפט עליון קרובות לשלנו. למרות שלרגע אני לא שוכח שיש תהום פעורה. באופן כללי השרים הפעם לא עוינים. את שקד אני מחבב יותר משאר חבריה בבית היהודי דוקא בגלל שאין לה כיפה סרוגה…

    ולסיום, מה עם הקיטנות?
    יש החלטה שהקיטנות השנה יתקיימו ללא אפליות וזה גם מעוגן בהסכם הקואליציוני. אם לא כך יהיה למשרד החינוך תהיה בעיה עם וועדת הכספים אולי אקח את הנכדים שלי לקיטנה ביום שמשרד החינוך ירצה כסף.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב ר' משה היקר והאלוף, לך בכחך זה והושעת את ישראל.
      ואגב, כמה שְּׁפַּחוֹת תגובות באינטרנט' תשמח יותר שהציבור שאתה דואג למענם לא גולשים (גם לא באינטרנט 'מסונן').